2012. november 22., csütörtök

Garde többfelvonásos karbantartás - Ráadás

Miután a Garde hátsó fékjét is megreparáltuk, este DGLPapi telefonon beszámolt a próbaút eredményeiről. A fék jó lett viszont pár száz méter után elfogyott az áram... Hátrament a motortérhez, és megállapította, hogy a generátorból valószínűleg kijött a füst(büdös és meleg volt). Hazasétált egy csereelemért, és békésen visszaberregett a műhelyhez. Másnapra bevállaltam, hogy rakok egy működőképes generátort a járműbe, és letesztelem.
Kiértem a műhelyhez, első körben kerestem egy generátort. Szerencsére a legutóbbi bontótúránk során gyűjtöttünk párat, és még emlékeztem is , hogy hol vannak, így gyorsan előkerült(ez sajnos nem mindig van így...).
A cseredarab tehát megvolt, hozzá is láttam a cseréhez. Elég hamar ki is szedtem a generátort(bár jóval Ricsi szintidején túl :-)):
Generátortalanul
Szerelés közben az egyik csavar gyanúsan könnyen megindult, itt látható, hogy miért:
Ropp
Kicsit meggyengült
Az éles(ebb) részről törtem csavart
Nem is tudtam, hogy ilyen jó erőben vagyok :-) Cserébe kereshettem másik csavart, szerencsére volt készlet.
Csavarok
Beszerelés után jött a tesztindítás. Megmértem a töltést, alapjáraton majdnem 13 V, fordulaton 14 V meg egy kicsi, jó lesz.
Töltés alapjáraton(alsó skála)
Töltés fordulaton (alsó skála)
Viszont kicsit nehezen indult, gondoltam ránézek a gyújtásra. Ha már elöl van a zárásszög mérésére is alkalmas műszer, miért ne mérjünk azzal :-)
Szakszerűen elhelyezett műszer :-)
Zárásszög mérés(felső skála)
 Első ránézésre kicsinek tűnt a zárásszög(50% a gyári érték 50-60%, a gyári ajánlás 50-55%), megnéztem a megszakítót, erősen be volt égve. Megnéztem az autó elejében az elektromos táskát, volt benne egy új megszakító, nosza, rakjuk be. Valami rémlett, hogy legutóbb, amikor be akartam szerelni(a Veres Péter úton volt egy kis gond kb. fél éve ), nem stimmelt, de megpróbáltam újra.
Beszerelés után állítanám a hézagot, nézem, a megszakítót, valami nem jó... Nem zárt be! Jó kis utángyártott örökmegszakító, sose zár be... Mivel a mellékelt képen látható része feltámaszkodik az elosztó oldalára belül. A gyári Pal megszakítóval nem volt ilyen gond.
A pirossal bekarikázott résszel volt a baj
Szerencsére most nem az út szélén derült ki, lementem hát a pincébe, és szorgoskodtam kicsit egy fúróba fogott köszörűkővel. Az eredmény itt alul látható:
Méretre igazított sarok
Így már sikerült beállítani a gyújtást és a megszakítót, a zárásszög nem változott nagyot(50% helyett 52%), de kb. középérték a gyári ajánláshoz(50-55%) képest. 
Zárásszög mérés 2.x
El is vittem a járművet próbaútra, minden rendben volt, DGLPapinak ismét volt működő Gardéja :-)
Indul a próbaút, CsigaSzuper várakozik

1 megjegyzés:

  1. Üdv! Kis segítséget kérhetek erről a mérő műszerröl. Zárásszög mérésnél hová kötöm a vezetéket? Illetve fordulatszám mérésnél? Köszönöm válaszát.

    VálaszTörlés